20 lipca 2012

Omlet z borówką amerykańską i bitą śmietaną :)


Składniki: 2 duże jaja, 2 łyżki cukru waniliowego, 2 łyżki mąki pszennej, masło do smażenia, garść borówek amerykańskich, mały kubeczek śmietany 36%, cukier puder  ilość według uznania

Przygotowanie:  1.Przesianą mąkę wymieszałam w misce z cukrem waniliowym 2.Żółtka oddzieliłam od białek 3. Białka ubiłam na sztywną masę dodałam do nich wymieszane żółtka i miksowałam jeszcze kilkanaście sekund 4.Zmniejszyłam obroty miksera, dosypałam mąkę wymieszaną z cukrem waniliowym i na najwolniejszych obrotach ubijałam jeszcze przez chwilę 5.Cisto wylałam na rozgrzaną i nasmarowaną masłem patelnie. Smażyłam na małym ogniu, bez przykrycia około 3 minuty. Przełożyłam omlet na drugą stronę i smażyłam jeszcze przez chwilę. 6. Ciepły omlet wyłożyłam na talerz, posypałam borówkami i dodałam bitą śmietanę.(śmietanę ubiłam  mikserem jak już zgęstniała dodałam cukier)
                                                             A teraz będziemy ucztować :)