10 października 2012

pierś kurczaka z winogronami w chianti


Składniki:        3 łyżki oliwy, 4 porcje piersi z kury, czerwona cebula pokrojona w pióra,
                         2 łyżki czerwonego pesto, 300ml czerwonego wina chianti,
                         300ml wody, sól, świeżo mielony pieprz,
                          garść czerwonych winogron bez pestek przekrojonych na pół, bazylia, sałata do podania.

Przygotowanie: 1.Do dużego rondla wlałam  2 łyżki oliwy. Kiedy się rozgrzała położyłam na niej                               wcześniej  umyte i osuszone piersi kurczaka. Przez kilka minut podsmażyłam ze
                             wszystkich stron, aż się zarumieniły.Wyjęłam je z garnka na papier kuchenny.
                          2.Do tego samego rondla dolałam łyżkę oliwy, włożyłam cebule i czerwone pesto,
                             dusiłam często mieszając, na małym ogniu przez 3 minuty.
                          3. Do cebuli z pesto dolałam chianti i wodę. Kiedy sos się zagotował, włożyłam
                             obsmażone piersi z kurczaka. Posoliłam i popieprzyłam do smaku.
                              Rondel przykryłam pokrywką.
                          4. Na małym ogniu mięso z sosem dusiła 20 min.Mięso musi być miękkie.
                          5. Włożyłam do garnka połówki winogron, całość podgrzewałam jeszcze kilka minut.                    Spróbowałam sos, który doprawiłam jeszcze solą i pieprzem.   
                             
                   DANIE PODAŁAM Z PIKANTNĄ SAŁATĄ I PIECZYWEM:)